FACEBOOK vs COVID19 FAKE NEWS

  • Δημοσιεύτηκε από: ddailiani

Βιώνοντας μία πρωτόγνωρη κατάσταση με τον Covid-19 και με τους ανθρώπους κλεισμένους στα σπίτια τους, από τους πιο άμεσους τρόπους ενημέρωσης, εκτός από την τηλεόραση, αποδείχτηκε το διαδίκτυο.

Πολλοί Δήμοι και Φορείς χρησιμοποίησαν τα social media για να επικοινωνήσουν με τους πολίτες, να τους ενημερώσουν και να τους ψυχαγωγήσουν. Ήταν μία ευχάριστη έκπληξη το γεγονός ότι, πάρα πολλοί δημόσιοι και μη Φορείς, προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και διατήρησαν μία ενεργή και συνεχή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως, επειδή πάντα ελλοχεύουν οι κίνδυνοι του διαδικτύου, οφείλουμε να αναφερθούμε στη σημασία του περιεχομένου και την αναμετάδοση δημοσιεύσεων μόνο από έγκυρες πήγες, καθώς αρκετοί ήταν αυτοί που χρησιμοποίησαν τα social media για την παραγωγή και αναμετάδοση των «fake news», απειλώντας τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.

Λόγω αυτής της κατάστασης, το Facebook ξεκίνησε μία νέα ενέργεια. Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης πρόκειται, πλέον, να προειδοποιεί άμεσα τους χρήστες που συμβουλεύονται ψευδείς πληροφορίες σχετικά με τον νέο κορωνοϊό. Εντός Μαρτίου, το Facebook διέγραψε εκατοντάδες χιλιάδες περιεχόμενα που σχετίζονται με τον Covid-19 και τα οποία «θα μπορούσαν να αποτελέσουν επικείμενο κίνδυνο για την υγεία». Έτσι, οι χρήστες που επισκέπτονται αυτές τις αναρτήσεις και τις σχολιάζουν ή τις μοιράζονται με άλλους, θα λαμβάνουν στο εξής ένα μήνυμα στις ενημερώσεις τους στη ροή ειδήσεων που θα τους προτρέπει να συμβουλευτούν αξιόπιστες πηγές, όπως το site του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Σκοπό της κίνησης αυτής, αποτελεί ο περιορισμός εξάπλωσης της παραπληροφόρησης γύρω από τον Covid-19.

Σύμφωνα με τον Zuckerberg, σχεδόν 2 δισεκατομμύρια χρήστες έχουν ανακατευθυνθεί σε πληροφορίες που προέρχονται από τις επίσημες αρχές δημόσιας υγείας, διαμέσου του «κέντρου πληροφόρησης για τον Covid-19» και το οποίο είναι διαθέσιμο σε κάθε ροή ειδήσεων, με αποτέλεσμα περισσότεροι από 350 εκατομμύρια χρήστες να έχουν «κάνει κλικ» στο εκπαιδευτικό μήνυμα για να μάθουν περισσότερα.

Σε περιπτώσεις, όπου οι πληροφορίες αποδειχθούν ψευδείς ή ανακριβείς, αλλά δεν αντιπροσωπεύουν έναν «άμεσο κίνδυνο», το μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα τους επισυνάπτει μία «ετικέτα προειδοποίησης». Τον Μάρτιο δόθηκε η ετικέτα αυτή σε 40 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Facebook, ωθώντας τους χρήστες να μην δουν αυτό το περιεχόμενο στο 95% των περιπτώσεων, σύμφωνα με την πλατφόρμα.

Το Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) -που είναι μία από τις 60 συνεργαζόμενες οργανώσεις του Facebook στον έλεγχο γεγονότων σε ολόκληρο τον κόσμο- συμμετέχει σε περισσότερες από 30 χώρες και 12 γλώσσες στο πρόγραμμα «Third party fact-checking», ένα πρόγραμμα επαλήθευσης από τα ίδια τα μέσα ενημέρωσης που αναπτύχθηκε από το Facebook. Με αυτό το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2016, το Facebook ενισχύει χρηματικά περίπου εξήντα μέσα ενημέρωσης για να χρησιμοποιεί τις «μεθόδους επαλήθευσής» του τόσο στην πλατφόρμα του Facebook όσο και του Instagram.

Εάν μία πληροφορία διαγνωσθεί ως ψευδής ή παραπλανητική από τα μέσα ενημέρωσης, οι χρήστες είναι λιγότερο πιθανό να τη δουν να εμφανίζεται στη ροή ειδήσεων. Αλλά και εάν τη δουν ή αποπειραθούν να τη μοιραστούν, η πλατφόρμα θα τους προτείνει να διαβάσουν το άρθρο που θα δίνει την πραγματική της διάσταση.

Όσον αφορά, λοιπόν, το κομμάτι της δημοσίευσης πληροφοριών και της αναδημοσίευσής τους, συνιστάται η προσοχή όσων διαχειρίζονται τα sites και τα social media.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην πηγή της πληροφορίας, τόσο ως προς την εγκυρότητά της όσο και στη χρήση των λέξεων. Σκοπός δεν είναι να σπείρουμε τον πανικό και να τρομάξουμε τους αναγνώστες, αλλά αυτοί να παραμένουν ενήμεροι και ασφαλείς.

Πηγή: https://www.cnn.gr/tech/story/215665/koronoios-facebook-amesi-eidopoiisi-ton-xriston-gia-fake-news

Στη Blue Value συνεχίζουμε να σας στηρίζουμε και να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας απομακρυσμένα. Παραμένουμε δίπλα σας, να σας καθοδηγούμε για τη σωστή διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναζητώντας πάντα την πιο αποτελεσματική λύση επικοινωνίας με τους πολίτες!