Clubhouse: Ένα ακόμα social media app ή μια νέα εποχή στα κοινωνικά δίκτυα;

BLUE VALUE - εκπαίδευση και παροχή σύγχρονων και αποτελεσματικών υπηρεσιών, Εσωτερικός Έλεγχος > Νέα > Νέα > Clubhouse: Ένα ακόμα social media app ή μια νέα εποχή στα κοινωνικά δίκτυα;
  • Δημοσιεύτηκε από: Χριστίνα Ντιούδη
clubhouse-social-media

Μια νέα πλατφόρμα social media έκανε την εμφάνιση της πρόσφατα και όπως είναι αναμενόμενο έχει ήδη προκαλέσει την περιέργεια και το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων. Ο λόγος γίνεται για το “Clubhouse”, το νέο app που πρωτοεμφανίστηκε τον Μάρτιο του 2020.

Το  clubhouse είναι μια πλατφόρμα σε beta έκδοση, η οποία για την ώρα απευθύνεται μόνο σε χρήστες των συσκευών iPhone και αποτελεί μια «κλειστή κοινωνία», καθώς μπορείς να εισέλθεις στην πλατφόρμα μόνο με πρόσκληση από κάποιο ήδη μέλος.

Μεγάλη διαφορά με τα άλλα social media είναι ότι σε αυτήν την πλατφόρμα δεν έχουμε ούτε φωτογραφίες, ούτε βίντεο, με εξαίρεση την εικόνα προφίλ των χρηστών. Είναι μια πλατφόρμα ήχου. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα επόμενης γενιάς podcast experience, αφού ναι μεν μπορείς να παρακολουθήσεις συζητήσεις και ομιλίες άλλων αλλά εδώ έχεις την δυνατότητα με το «raise hand» να ζητήσεις τον λόγο για να συμμετάσχεις και εσύ στην κουβέντα. Όπως και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιλέγεις να ακολουθήσεις τα προφίλ των ανθρώπων που σε ενδιαφέρει να ακούς. Όσο περισσότερα θέματα και χρήστες ακολουθείτε, τόσο πιο πιθανό να λαμβάνετε προτάσεις για δωμάτια που όντως καλύπτουν τα ενδιαφέροντά σας. Επιπλέον, εδώ έχεις και την δυνατότητα μέσω του ημερολογίου να δεις πότε είναι οι συζητήσεις που μπορεί να σε ενδιαφέρουν να παρακολουθήσεις, για να το προγραμματίσεις, καθώς αν λείπεις εκείνη την ώρα από την συζήτηση δεν έχεις την δυνατότητα να την ακούσεις μετά.

Η ιδιαιτερότητα αυτή του clubhouse είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά που ιντριγκάρει τους χρήστες. Η πλατφόρμα χτίζει την λογική του fear of missing out (FOMO), με το οποίο επιτυγχάνει την αύξηση της ώρας που περνούν οι χρήστες μέσα στην εφαρμογή. Λαμβάνοντας υπόψη και το «invited only» που προαναφέρθηκε, δημιουργεί έναν συνδυασμό που κάνει τους χρήστες να νιώθουν τόσο οι «εκλεκτοί» που έχουν πρόσβαση στο app, όσο και τυχεροί που μπόρεσαν να βρεθούν παρόντες σε κάποια συζήτηση.

Αναμενόμενο είναι φυσικά, να δημιουργούνται πολλά ερωτήματα για την πλατφόρμα αυτή και για το πώς θα χειριστούν οι ιδρυτές της πολλές καταστάσεις. Δεν είναι παράξενο να αναρωτιόμαστε το πως αυτή η πλατφόρμα θα βγάλει λεφτά και πως θα χρησιμοποιηθεί στο τέλος για εμπορικούς λόγους, όπως εξελίχθηκε και με τις άλλες πλατφόρμες. Άραγε θα το κάνει και αυτή με στόχο την αγορά προϊόντων ή θα είναι απλά ένα μέσω διαφήμισης; Επιπροσθέτως, υπάρχουν ακόμα πολλά κενά στο ζήτημα της ασφάλειας και της σωστής χρήσης της πλατφόρμας. Πως θα προστατέψει τους χρήστες από περιπτώσεις μίμησης της φωνής και χρήσης τους μέσω ψεύτικών προφίλ και ψεύτικων ομιλιών μέσα από το clubhouse. Όπως φυσικά και το γεγονός ότι ενώ ο σκοπός της πλατφόρμας είναι οι συζητήσεις να μην αποθηκεύονται και να μην μεταδίνονται σε δεύτερο χρόνο είναι εύκολο να σκεφτεί κάνεις ότι η καταγραφή των συζητήσεων με άλλα εργαλεία, θα είναι ένα μεγάλο ζήτημα για την πλατφόρμα.

Παρόλα αυτά, είναι βέβαιο ότι το clubhouse ήρθε και άρχισε ήδη να προκαλεί την περιέργεια πολλών. Ιδιαίτερα όταν γίνει διαθέσιμο και για τα android, είναι αναμενόμενο ότι οι χρήστες του θα γίνουν πολλοί περισσότεροι. Δεδομένου ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, μόνο στους iPhone χρήστες,  ο  Mark Zuckerberg έχει πάνω από 496Κ followers στο clubhouse προφίλ του, καταλαβαίνουμε ότι δεν θα αργήσει η πρόσκληση για την πλατφόρμα να είναι γεγονός για όλους.

Στην Blue Value παρακολουθούμε τις εξελίξεις και μένουμε ενημερωμένοι με τις αλλαγές στα social media.

BLUE VALUE - εκπαίδευση και παροχή σύγχρονων και αποτελεσματικών υπηρεσιών, Εσωτερικός Έλεγχος
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Μπορείτε να προσαρμόσετε όλες τις ρυθμίσεις cookie σας μεταβαίνοντας στις καρτέλες στην αριστερή πλευρά.