Μια στρατηγική για πιστούς πελάτες
Tribal marketing, μια όχι καινούρια στρατηγική μάρκετινγκ, αλλά μάλλον ιδιαίτερα ταιριαστή και αποτελεσματική για την εποχή μας.
Η απόκτηση «πιστών» πελατών, που θα επιστρέψουν για να αγοράσουν ξανά, είναι αυτό που αναζητούν οι περισσότερες επιχειρήσεις. Μέσω του Tribal marketing, πάμε ένα βήμα παραπέρα από την απλή τμηματοποίηση του κοινού βάση δημογραφικών χαρακτηριστικών και γεωγραφικής περιοχής. Περνάμε στην προσέλκυση κοινού, βάση του προσανατολισμού του, της ταυτότητας του και δημιουργούμε έτσι, τις καταναλωτικές «φυλές» με κοινά χαρακτηριστικά.
Το brand loyalty που επιτυγχάνουμε σε αυτές τις «φυλές» είναι τόσο ισχυρό που οδηγεί στην προώθηση των προϊόντων μας μέσα από συστάσεις των ίδιων των καταναλωτών στον κύκλο τους, το γνωστό και ως “Mouth to Mouth Marketing”. Έτσι, εντάσσονται και άλλοι άνθρωποι στην «φυλή» αυτή, νιώθουν ότι ανήκουν σε ένα σύνολο, μια ομάδα και εμπιστεύονται τις επιλογές των υπολοίπων στην «φυλή» τους.
Η συμπεριφορά της «φυλής» έρχεται να επηρεαστεί από τέσσερις παράγοντες, την Ηγεσία, το Φαινόμενο του συγκροτήματος, την Σύνδεση και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Τα μέλη τείνουν να συμφωνούν μεταξύ τους στις επιλογές που κάνουν, για να διατηρούν μια αρμονία και επιλέγουν το ίδιο εμπορικό σήμα για να συμβαδίζουν με την ομάδα τους. Χρησιμοποιούν τα social media για την ανταλλαγή γνώσεων, ιστοριών και πληροφοριών και για να συνδεθούν μεταξύ τους χωρίς γεωγραφικούς, εθνικούς ή φυλετικούς περιορισμούς. Τα Brands πλέον χρειάζεται να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ένα προϊόν. Προσφέρουν την εμπειρία και την ουσιαστική σύνδεση με το κοινό τους, μια πιο προσωπική σχέση, με ανθρώπινο χαρακτήρα, όχι αυτοματοποιημένη και αλγοριθμική.
Ένα παράδειγμα που πέτυχε | Chewy Case Study
Η Chewy (εταιρεία διαδικτυακής λιανικής πώλησης τροφών για κατοικίδια και άλλα προϊόντα που σχετίζονται με κατοικίδια ζώα), αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που έκανε χρήση του Tribal Marketing, και πέτυχε μια μεγάλη αύξηση στην αξία της μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια. Δημιούργησε μια δυνατή σχέση με τους καταναλωτές της, διατηρώντας αρχεία με τα ονόματα τους, στέλνοντας ευχές για τα γενέθλια τους, αλλά και στέλνοντας προσωπικά μηνύματα για την υγεία των κατοικίδιων ζώων των πελατών της. Έκανε τους καταναλωτές της να νιώθουν μέλη μιας κοινότητας που έχει σαν βάση την αγάπη για τα ζώα. Έδωσε βάση στην επικοινωνία με τους καταναλωτές σε μια περίοδο που λόγω πανδημίας, την είχαν ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε, με αποτέλεσμα τα δύο τρίτα των πωλήσεων της να προέρχονται από πελάτες που έχουν εγγραφεί στους καταλόγους της για επαναλαμβανόμενες αυτόματες παραγγελίες (automatic recurring shipments).
Πηγή: FORBES
Το να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης με το κοινό είναι ιδιαίτερη σημαντική σήμερα που οι άνθρωποι θέλουν να νιώθουν μοναδικοί αλλά ταυτόχρονα και μέλη μιας ομάδας. Χρησιμοποιήστε διάφορα εργαλεία του marketing για να πετύχετε το Brand Loyalty, στέλνοντας συχνά πιο προσωπικά newsletter, επικοινωνώντας μέσω των social media με τους πελάτες σας, κ.α. Στην Blue Value αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing για την επιχείρηση σας, βάση των αναγκών σας και των στον στόχων σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας και ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες μας:
Info@bluevalue.gr | 2310590196