Π.Δ. 54/2018

Το νέο Λογιστικό πλαίσιο της Γενικής Κυβέρνησης – Π.Δ. 54/2018

H Blue Value προσφέρει υπηρεσίες μετάβασης στο Νέο Λογιστικό Πλαίσιο της Γενικής Κυβέρνησης με βάση το Π.Δ. 54/2018.

Τα έμπειρα στελέχη της είναι στο πλευρό των φορέων με στόχο να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση στο Νέο Λογιστικό Πλαίσιο και την ορθή εφαρμογή των νέων Διεθνών Λογιστικών Προτύπων Δημοσίου Τομέα – IPSAS.

Προσφέρονται:
– Υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης για τη μετάβαση στο Νέο Λογιστικό Πλαίσιο
– Υπηρεσίες Εκπαίδευσης στο Νέο Λογιστικό Σχέδιο με βάση το ΠΔ 54/2018
– Εκπαίδευση-ενημέρωση, υποβοήθηση στην σύνταξη προϋπολογισμού 2026 σύμφωνα με το ΠΔ 54/2018
– Εκπαίδευση στις διαδικασίες και τους κανόνες του ΠΔ 54/2018
– Μετάβαση στο αρχικό ισοζύγιο και στον ισολογισμό έναρξης με ημερομηνία αναφοράς 1/1/2026

Με το Π.Δ. 54/2018 θεσπίστηκε το νέο Λογιστικό πλαίσιο που είναι υποχρεωτικό για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, με στόχο την αναβάθμιση του λογιστικού συστήματος και την ενίσχυση της διαφάνειας στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών. Σκοπός του είναι η αναδιοργάνωση και ο εκσυγχρονισμός της Λογιστικής και Δημοσιονομικής διαχείρισης του Δημόσιου τομέα.
Η εφαρμογή του νέου Λογιστικού πλαισίου αφορά στην ενιαία λογιστική παρακολούθηση και παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων της Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή του συνόλου των Δημόσιων φορέων και οργανισμών που περιλαμβάνονται σε αυτήν (Κεντρική Κυβέρνηση, Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης, Τοπική Αυτοδιοίκηση).

Το νέο Λογιστικό πλαίσιο είναι εναρμονισμένο με διεθνώς αποδεκτά λογιστικά πρότυπα, καθώς οι λογιστικές πολιτικές για τη σύνταξη των Χρηματοοικονομικών καταστάσεων στηρίζονται στα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Δημόσιου Τομέα (International Public Sector Accounting Standards – IPSAS).

Το νέο Λογιστικό Πλαίσιο της Γενικής Κυβέρνησης εισάγει αρκετές αλλαγές στον τρόπο καταγραφής, παρακολούθησης και ελέγχου των οικονομικών συναλλαγών:

  • Εισαγωγή ενιαίας κωδικοποίησης του Προϋπολογισμού & της Λογιστικής
  • Δυνατότητα παρακολούθησης πολλαπλών ταξινομήσεων, με την οικονομική, τη διοικητική και τη λειτουργική να είναι υποχρεωτικές
  • Εφαρμογή της Δεδουλευμένης Βάσης σύμφωνα με την οποία οι οικονομικές συναλλαγές αναγνωρίζονται όταν προκύπτουν, αποσυνδέοντας, έτσι, την καταγραφή τους από τις σχετικές εισροές – εκροές. Με αυτόν τον τρόπο, αντικαθίσταται η καταγραφή των συναλλαγών με βάση την Ταμειακή Βάση
  • Αντικατάσταση των υφιστάμενων Κλαδικών Λογιστικών Σχεδίων & αντικατάσταση της Κωδικοποίησης του Προϋπολογισμού [αντικατάσταση των Π.Δ. 80/1997 (Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης) – Π.Δ. 205/1998 (Ν.Π.Δ.Δ.) – Π.Δ. 315/1999 (Ο.Τ.Α.) – Π.Δ. 146/2003 (Δημόσιες Μονάδες Υγείας)]
  • Καταγραφή Περιουσιακών Στοιχείων, Υποχρεώσεων και Καθαρής Θέσης με βάση τους κανόνες του Λογιστικού Πλαισίου της Γενικής Κυβέρνησης
  • Σύνταξη νέων Χρηματοοικονομικών αναφορών, οι οποίες περιλαμβάνουν:

– τις Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
– την Κατάσταση Δημοσιονομικής Αναφοράς
– την Κατάσταση Προϋπολογισμού/Απολογισμού

Οι Χρηματοοικονομικές καταστάσεις θα συνταχθούν με βάση τις Λογιστικές Πολιτικές και περιλαμβάνουν:

  • Την κατάσταση Χρηματοοικονομικής Θέσης (Ισολογισμός)
  • Την κατάσταση Χρηματοοικονομικής Επίδοσης (Κατάσταση αποτελεσμάτων)
  • Την κατάσταση Μεταβολών Καθαρής Θέσης
  • Την κατάσταση Ταμειακών Ροών
  • Τις Επεξηγηματικές Σημειώσεις των Χρηματοοικονομικών καταστάσεων (Προσάρτημα)

Μετάβαση στο νέο Λογιστικό πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης – Π.Δ. 54/2018

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 2/905/ΔΛΓΚ_13.01.2025: «Εφαρμογή του Λογιστικού Πλαισίου της Γενικής Κυβέρνησης στις λοιπές οντότητες (φορείς) της Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο της Λογιστικής Μεταρρύθμισης», οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης οφείλουν να προετοιμαστούν για την πλήρη εφαρμογή του Λογιστικού πλαισίου της Γενικής Κυβέρνησης με βάση το Π.Δ. 54/2018 από 01/01/2026.

Το χρονικό διάστημα από 01/01/2025 μέχρι 31/12/2025 θεωρείται περίοδος προετοιμασίας (προπαρασκευαστική περίοδος), κατά την οποία οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόσουν πλήρως το Λογιστικό πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης από 01/01/2026.

Υποχρεώσεις των φορέων Γενικής Κυβέρνησης

  • Εντός του 2025, οφείλουν να εισάγουν στα Πληροφοριακά τους Συστήματα το νέο Σχέδιο Λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης, το οποίο έχει δημοσιευθεί με την αριθμ. 2/114767/ΔΛΓΚ/17-12-2024 Υπουργική Απόφαση «Κοινό Σχέδιο Λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης και αντιστοίχιση με τα κλαδικά λογιστικά σχέδια»
  • Αναγνώριση περιουσιακών στοιχείων & υποχρεώσεων, σύμφωνα με το νέο Λογιστικό Πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης
  • Μετάβαση στο αρχικό ισοζύγιο και στον ισολογισμό έναρξης με ημερομηνία αναφοράς 01/01/2026, μέσω της μεθόδου της αναδιατύπωσης (restatement) του ισοζυγίου
  • Οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης οι οποίες δεν έχουν καταρτίσει ποτέ Χρηματοοικονομικές καταστάσεις ή δεν έχουν καταρτίσει Χρηματοοικονομικές καταστάσεις για σημαντικό χρονικό διάστημα, θα πρέπει υποχρεωτικά εντός του 2025 να πραγματοποιήσουν απογραφή των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων τους από μηδενική βάση («Αρχική Απογραφή Παγίων Περιουσιακών Στοιχείων Κεντρικής Διοίκησης»)
  • Προσαρμογή στα Πληροφοριακά Συστήματα και τήρηση Λογιστικών Μητρώων
  • Ενημέρωση & εκπαίδευση του προσωπικού τους
BLUE VALUE - εκπαίδευση και παροχή σύγχρονων και αποτελεσματικών υπηρεσιών, Εσωτερικός Έλεγχος
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Μπορείτε να προσαρμόσετε όλες τις ρυθμίσεις cookie σας μεταβαίνοντας στις καρτέλες στην αριστερή πλευρά.